Firmy z wielu branż prezentuje swoją ofertę na różnego rodzaju targach. To skuteczny sposób na pozyskanie nowych klientów i kontrahentów. Trzeba jednak wiedzieć, że sama obecność na takich wydarzeniach może nie wystarczyć, konkurencja jest bowiem dość duża. Dlatego tak ważne jest, aby się wyróżnić za pomocą właściwie przygotowanego stoiska targowego. Niestety, wiele firm popełnia sporo błędów w tym zakresie. Jakie są to błędy?
Brak wzbudzenia zainteresowania
Stoisko targowe powinno od razu wzbudzić zainteresowanie wśród osób odwiedzających wydarzenie. Wiele firm nie przykuwa do tego zbyt dużej wagi, dlatego często na targach spotkać można się ze stoiskami, które są po prostu nudne, a tym samym omijane przez gości. Co więcej, czasem niezbyt dobrze kończy się także sytuacja, w której już współpracujący z przedsiębiorstwem klient zobaczy takie stoisko. W takiej sytuacji mogą pojawić się wątpliwości oraz pytania typu: “Czy na pewno dobrze robię, że współpracuję z tą firmą?”. Dobre stoisko targowe od pierwszych chwil powinno rzucać się w oczy, budzić zainteresowanie, a czasem nawet zaskakiwać. To skuteczny sposób na to, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Zlecając budowę stoisk targowych w Warszawie, powinno mieć się to na uwadze.
Niewidoczne logo marki
Innym często popełnianym błędem jest przygotowanie stoiska targowego w taki sposób, że logo firmy pozostaje niemal niewidoczne. To duży błąd, ponieważ ten element stanowi znak rozpoznawczy marki. Istotne jest, aby logo firmy było zarówno dobrze wyeksponowane, jak i wielokrotnie powtarzane w wielu miejscach. To jedyna szansa na to, aby rzuciło się w oczy gościom i zostało przez nich zapamiętane. Nie możne jednak przy tym zapominać o odpowiednim poziomie estetyki. Nie powinno się popadać ze skrajności w skrajność. Nie chodzi bowiem o to, aby całe stoisko oblepione było logotypem marki – takie rozwiązanie także nie zda egzaminu. Osoba odwiedzająca stoisko od początku musi wiedzieć, z jaką firmą ma do czynienia, ale nie może zostać ogłuszona tą informacją.
Zbyt dużo elementów
Kiedy ogląda się stoiska wystawiennicze w Warszawie, zauważyć można, że większość z nich jest wręcz idealnie przygotowana. Są jednak i takie, które charakteryzują się sporym bałaganem. Mowa tu o braku spójności wszelkich elementów graficznych zastosowanych w projekcie stoiska. Często niestety spotkać można się z kompletnie źle dobrami kolorami. Widok takiego stoiska wręcz odpycha, a nie przyciąga. W takich sytuacjach trzeba pamiętać o ważnej zasadzie “im mniej, tym lepiej”. Stoisko targowe projektować należy z głową, aby wszystko stanowiło jedną spójną całość. Dzięki temu przekaz będzie dla uczestników wydarzenia czytelny i zrozumiały.
Złe oświetlenie
Na koniec wspomnieć można jeszcze o oświetleniu, a raczej o złym jego zaprojektowaniu. Istotne jest, aby rodzaj został dopasowany do typu prezentowanych produktów. Sporą uwagę należy skupić na barwie światła i jego natężeniu. Wszystko to ma ogromny wpływ na odbiór stoiska przez gości. Dlatego kwestia oświetlenia nie powinna być bagatelizowana.