Chip tuning to pojęcie, jakie interesuje wielu kierowców. Każdemu zależy na posiadaniu sprawnego i szybkiego auta, jaki dodatkowo zyskuje sporą moc. Z pewnością zadajemy sobie pytanie, ile mocy może zyskać nasze auto. Specjaliści przeprowadzają fachowo chip tuning, co daje sporo zalet. O czym warto pamiętać? Jakie są przyrosty mocy? Skąd tak duża popularność chip tuningu?
Chip tuning w Radomiu
Sporym zainteresowaniem cieszy się chip tuning w Radomiu, jaki bazuje na kompleksowej ofercie i atrakcyjnych cenach. Okazuje się, że nie ma jednakowego wzoru określającego, ile mocy i momentu obrotowego możemy uzyskać z danego silnika. Nawet dwa takie same auta mogą wykazywać nieco inne podatności na tuning. Jest to spowodowane jakością montażu, awariami w aucie czy stopniem zużyciu silnika. Pamiętajmy o tym, że można określić, które grupy silników są bardziej, a które mniej podatne na chip tuning.
Warto zauważyć, że silniki podatne na te czynności to zazwyczaj urządzenia turbo diesel i turbo benzynowe. Taki silnik może uzyskać poniżej 100 km z litra pojemności (silnik benzynowy), jak i 80 km z litra (w przypadku diesla). Nie należy pomijać faktu, że modele starsze mają tę granicę ustawioną niżej.
Ile mocy zyska nasze auto?
Silniki wyżej wspomniane mogą zostać sprawnie wzmocnione chip tuningiem o 20% momentu obrotowego i 20-30% mocy. Oczywiście istnieje możliwość zwiększenia mocy i momentu jeszcze bardziej, ale może to wiązać się z szybszym zużyciem pojazdu. Sprzęgło, układ napędowy czy skrzynia biegów mogą nie dać sobie rady z przenoszeniem takich mocy i sił, co warto mieć na uwadze.
Jeśli chodzi o silniki turbobenzynowe i mocniejsze silniki diesel, także one są podatne na chip tuning. Trzeba jednak zachować ostrożność co do zmniejszonych marginesów wytrzymałości silnika i zespołu napędowego. Do takiego samochodu podchodzi się indywidualnie, dokładnie obserwując reakcję auta na tuning. W celu zachowania większego bezpieczeństwa co do przyrostu stosuje się zmiany konstrukcyjne najsłabszego ogniwa, czyli np. instalacja większej sprężarki lub większego intercoolera.
Osiągane moce
Silniki wolnossące, jakie nie mają kompresora i turbosprężarki, mogą mieć pozostawiony przez producenta margines osiągów. Specjaliści mają swoje sposoby na to, aby odzyskać ukryte przez producenta rezerwy. Zasięgi zwiększyć można w wielu autach nawet o 10%. Trzeba mieć na uwadze fakt. że istnieją silniki, które nie mają żadnego marginesu osiągów lub został on wykorzystany przez producenta. Takie silniki są zazwyczaj modyfikowane, gdy przyrost momentu obrotowego pozwala zachować oszczędność paliwa i wzrost dynamiki, mimo że przyrost mocy nie jest spory.
Chip tuning w Radomiu to popularne rozwiązanie, jakie cieszy się coraz większym uznaniem na rynku. W niektórych autach uzyskamy spory przyrost mocy, a w innych nieco mniejszy. Jest to zależne od danego producenta, rocznika auta, jego zużycia czy stanu silnika. Cały proces trzeba przeanalizować wraz z fachowcem, który wskaże nam możliwe osiągi.